Wednesday, January 8, 2014

Denizden gelen Şişeler.../ DIY

Şimdi söyleyin bakalım kim sevmez deniz kenarında dolaşırken, denizden gelen cam parçacıklarını toplamayı.. Tuzlu suyun ve dalgaların aşındırması ile buzlu cam haline dönmüş küçük mücevher parçaları gibi gelirler bana. Yıllardır neredeyse her gün deniz kenarında yürüyüş yapsam da, bulduğum her güzel parçayı hala alıp eve getirmeden duramıyorum. Evde bir kaç kilo cam parçası birikti her halde..

Ama bu denizden gelen cam parçalarının en güzelleri mavileridir ve bizim sahillerimizde neredeyse hiç bulunmaz..Bol bol yeşil, beyaz ve kahverengi vardır. Bunca yıllık toplayıcılığımda sadece tek bir parça mavi bulduğumu söylemeliyim..Ama işte o maviyi sonunda kendim yaptım..Cama buzlu cam görüntüsü veren bir boyaya biraz mavi renk katıp, pon pon süngerle uygulayınca ortaya bunlar çıktı..

Bu serinin adı da denizden gelen şişeler oldu...Ve galiba son dönemde yaptığım en güzel çalışmalardan biri oldu..

Gelen yorumlardan baktım ki hangi boyayı kullandığımı eklemeyi unutmuşum: Gallery Glass- white window etch ve yine Gallery Glass - Aqua




Tell me, who doesnt like to collect sea glasses when walking at the beach? Although I am living at the beach for the last couple years, I still love to collect them and I probably have couple kilos  at home..

Blue colored ones are my favorite but unfortunately its not possible to find any in our shores. There are plenty of green, white and brown but no blue.. In all these years of collecting, I only managed to find a single piece..So I decided to make them myself..After couple trials and errors, I got this frosted blue color by mixing some blue color to a glass etching medium..After finding the right tone, it is very easy to apply it with the help of a sponge..

So I named these, bottles from the sea and I think they are among my best and easiest DIY projects..





59 comments:

  1. Yaa harika olmuşşş
    insana nasılda huzur veriyor bu mavilerr
    harikaa
    ellerinize sağlıkk
    çok çok beğendimm

    ReplyDelete
    Replies
    1. çok teşekkür ederim, bu yaptıklarım benimde çok hoşuma gitti..

      Delete
  2. çook beğendim, muhteşem olmuş.
    denizden gelen camları da merak ettim, daha yeni başladım denizi olan bir şehirde yaşamaya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deniz kenarında yürürken mutlaka fark edeceksin ve dayanamayıp toplamaya başlayacaksın sanırım :))

      Delete
  3. kumsaldaki ilk fotoğraf beni benden aldı; çok güzel olmuşlar...ben taşçıyım onu da söyliim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben hem taşcıyım, hem camcı, hem de ağaçcı.. Evin hali bir facia :))

      Delete
  4. Görüntüleri çok güzel. İnsana huzur ve sakinlik veriyor. Güzel günlerde kullanmanız dileğiyle. Zevkle ve yaratıcı bir şekilde kullanacağınıza eminim . Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkürler, çok sevdim ya bir kere, şimdi orada burada sürekli kullanırım ben bunları:))

      Delete
  5. çok çok güzel olmuş. fotoğraflar da çok güzel. ben de bir ara toplardım denizden gelen şişeleri. hele karadeniz kıyılarında çok değişikleri çıkıyordu çok yıllar önce. ellerinize emeğinize sağlık. sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karadeniz^den hiç toplamadım ama belkide farklı renkler çıkıyordur oradan değil mi?

      Delete
    2. Evet Ben Cakraz sahilinden tam 4 farkli tonda yesil mavi cam kiriklari toplamistim.Hala saklarim.Kuzeyden geliyorlar belli ki.

      Delete
  6. Ayyy gerçekten harika olmuş bunlar, sarı, pembe, mavi, mint ve beyaz olarak seri üretime geçsen alınır yani:) ŞAhsen ben IKEA PS dolabımın br köşesinde böyle pastel renkli cam şişler görmek isterim:))
    Güle güle kullan ve zevkine, ellerine sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir sonraki hedefim beyaz ve eflatun Ayda ama rengi tutturabilirsem mint de çok güzel olur gii geldi bana..

      Delete
  7. Harika olmus eline saglik..ipelyolu64@hotmail.com dan size mesaj atdim adres icin ulasmadi heralde..mesajini bekliyorum..hosca kalinnnn..

    ReplyDelete
  8. kesinlikle diğer pastel renkleri de denemelisiniz harika olmuşlar

    ReplyDelete
    Replies
    1. En kısa zamanda denemeyi düşünüyorum ama önce biraz farklı formlarda şişe bulmalı..

      Delete
  9. Acaba bugün ne yaptı sahilde ki ev derken her gün yeni birseyler yapmanız inanin bana mutluluk veriyor :) bulunduğunuz yerin kıymeti işte bu olsa gerek tebrik ederim harika olmuş :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, deniz ve kumsal yaptığım her şeye ilham veriyor..

      Delete
  10. Harika olmuşlar, ellerinize sağlık. Ben de yapmak istiyorum hangi boyayı kullandınız acaba?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hemen yazıya ekliyorum hangi boyayı kullandığımı..

      Delete
    2. Merhaba,
      Yaptıklarınıza bayılan biri olarak bu şişeleri yapayım dedim ama boyaları internette bulamaıdm. Siz Amerika'dan mı sipariş verdiniz. Ben, artdeco buzlu cam boyası buldum, onunla olur mu sizce?

      Delete
  11. Çok güzel olmuşlar. Gerçekten yıllardır sahilde yıkanmış da yıpranmış gibi görünüyorlar. Nasıl bir boya kullandınız? İlk baktığımda şişeleri içeriden boyadığınızı düşünmüştüm ama sünger kullandığınızı hatırlayınca dışlarını boyadığınızı anladım.Bunların içine çok güzel kokteyller de konabilir:) Güle güle kullanın.

    ReplyDelete
  12. ayy nefis!! bende hangi boya bilgisini öğrenmek isterim:)) ellerine,aklına fikrine sağlık ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangi boyaları kullandığımı yazmayı unutmuşum, hemen ekliyorum yazıya..

      Delete
  13. harika olmuşlar, fotolar şahane, ev dekorasyonunda da çok güzel olurlar:))

    ReplyDelete
  14. Çok güzeller! bayıldım ki ne bayıldım :)

    ReplyDelete
  15. çok çok güzeller ...saglikla , keyifle kullanin

    ReplyDelete
  16. Çok hoş olmuşlar, mason jar gibi:)

    ReplyDelete
  17. tek kelimeyle bayıldımmmm, hemen sahile gidiyorum:) kullandığınız boya cam boyası dimi?

    ReplyDelete
  18. Oh how is this done?They are gorgeous!And you say they are easy?How?AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  19. çok güzeller bayıldım

    ReplyDelete
  20. B-A-Y-I-L-D-I-M !!! Ellerinize sağlık Ayşegül hanım gerçekten çok güzel olmuş.

    ReplyDelete
  21. Çok güzel olmuşlar. Ben de yapmalıyım bunlardan. Ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  22. şapşahane,yıkılıyor,ellerine sağlık

    ReplyDelete
  23. sadece şişeleri boyamamışsın bence, bu muhteşem görüntü ile hem kendini, hem de gördüğümüz de bizleri mutlu ettin, günümüze deniz mavisi doldurdun, ellerine sağlık komşu...

    ReplyDelete
  24. hiiiiiiiiiii bayıldımmmmmmm :) hemen biryerlere kaydetmeli, yazlık dekorasyonlara böyle güzellikler eklemeli. çok teşekkürler paylaştığınız için:)

    ReplyDelete
  25. Çok orijinal bir fikirmiş, hiç bilmediğim bir teknikti. Sayenizde öğrenmiş oldum ve resimlerle içim açıldı...ohh mis gibi deniz kokuyor :)
    oraya buraya ne kadar da yakışırlar şimdi :)

    ReplyDelete
  26. yıllardır deniz-okyanus kenarından cam, taş, tahta parçası ve deniz kabukları toplar dururum, tuzlu suyun aşındırdığı cam görüntüsünü çok severim, tebrik ederim çok güzel bir şey yakalamışsınız ve çok hoş olmuşlar ;)

    ReplyDelete
  27. süpeeer elinize sağlık.acaba enamel cam oyası veya vitray boyasını ponponla yapsak aynı efekti verir mi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiç bilmiyorum ama hangisi olursa olsun mutlaka buzlu cam efekti veren bir boyada kullanmak gerek.. Denemek lazım :))

      Delete
  28. Fotolar süper.
    Elinize sağlık.

    Duygulanan anne

    ReplyDelete
  29. Enfes olmuşlar. Fotoğraflarda birbirinden güzel. Ellerine sağlık,
    Sevgiler kocaman..

    ReplyDelete
  30. Elinize sağlık, harika olmuşlar.
    Hemen kaydettim bu yazıyı denenecekler arasına :)
    Sevgiyle,

    Arsız Böcük
    arsizbocuk.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. ne zaman deniz kenarda dolaşsam, elim, kolum cebim dolu çıkarım bende. Taş, sopa, kabuk. Deniz ne atmışsa toplarım:) Bir sürü yengeç bacağı var mesela kavanoz içinde:)
    Deniz insana hayat veriyor. Çok sevdim şişeleri. Sende yeni bir hayat vermişsin onlara, ruh katmışsın.
    Ellerine sağlık.
    Datça dan at bir tane denize, içine not da yaz, ben alırım Marmara dan:)
    Sevgiler canım

    ReplyDelete
  32. I love them! What kind of paintings do you use (if it's not a secret:))?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No its not a secret. I mix aqua glass paintinh with white glass etching paint..Very easy to do..

      Delete
  33. Çok romantik göründü gözüme bu şişeler.Denizden gelmiş gibi içine mektuplar bile yazılıp konabilir. Çok beğendim. Böyle boya olduğunu bile bilmiyordum ne kadar uzağım:( Ellerinize sağlık. Aklımın bir köşesinde dursun evime yapmak isterim ben de böyle sevimli şişelerden bir köşe:) Sevgilerimle

    ReplyDelete
  34. ya muhteşem olmuşlar. ben de hep şu dekorasyon sitelerinde gördüğüm mavi kavanozlardan, şişelerden almak istiyordum. ama her şeyde olduğu gibi onları da kendim yapasım vardı ve bunlar işte onlar! ne kadar sevindim anlatamam :) hemmen yapıcam

    ReplyDelete
  35. Ayşegül harika olmuş, ellerine sağlık!
    Valla şimdiden yazı getirdin, içim açıldı..kış bitsin artık, yaz gelsin!:)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  36. Ben de bayıldım çok fena. Resimler de şahane. İyot kokusu burnuma geldi resmen.

    Bu boyadan bulmam lazım mutlaka. Topladıklarımı kullanmaya kıyamıyorum bitecekler diye, bari nefsimi köreltirim şişe ve kavanoz boyayarak :) Online satın alabileceğim bir yer var mı biliyor musunuz? Ben bulamadım da.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim burada gittiğim atölyenin satış sitesinde var oradan bakabilirsiniz..Sevgiler
      http://villakuntabunt.com/

      Delete
  37. Muhtesem bir fikir, tebriksss.. Buzlu cam goruntusu veren boyadan bende de var, hemen uygulamak istiyorum ;)

    ReplyDelete
  38. ne kadarda gerçekci duruyor.sanki yılların cam şişeleriymiş gibi.süper bir bilgi öğrenmiş oldum.teşekkür ederim :)

    ReplyDelete
  39. Çok çok güzel olmuş! Ankara'da yaşayan bir İzmir'li ve deniz aşığı olarak denizi bolca özlediğim şu günlerde içimi mutlulukla doldurdu bu şişeler :D Blogunuzu çok severek uzun zamandır takip ediyorum ve sizin yaptıklarınızı amatörce de olsa yapmaya çalışıyorum. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle...

    ReplyDelete
  40. Şişeler harika ama, fotoğraflar esas şahane,
    deniz kenarında kumların üzerinde çekilmiş olan fotoğrafa bayıldım.

    ReplyDelete