Tuesday, January 21, 2014

Lemon Season...


Dalından yeni koparılmış limonun kokusu ve rengi kış aylarının en güzel şeylerinden biri değil midir? İşte bugün koca bir sepet dolusu limon topladık..Artık limoncello yapmak için pek bir bahanem kalmadı sayılır.. Ama kabuğun beyazından almadan, sadece incecik sarı kısmını kesmek var ya, her halde hayatta yapmaya en üşendiğim şeyler listesinde ilk 20'ye rahatlıkla girer..Ama yakında size bir limoncello nasıl yapılır postu yapacağım merak etmeyin...Bu arada limon kullanarak yaptığınız ve çok sevdiğiniz bir tarif  varsa bana yazsanıza, hatta bu konuda bir yazınız varsa gönderinde linkini de yazının sonuna ekleyeyim ve hep beraber deneyelim.. 

The delicious smell and the bright colors of newly picked lemons are probably among the best things of winter months.. Today we picked a basket full of lemons. Now I dont have any excuse not to make any limoncello..But its always a big trouble for me to peel only the yellow part of the skin with as little pith as possible..Its such a boring job.. But dont worry this year I will make a how to make limoncello post soon..In the meantime as I have lots of lemons, why dont you sent me your favorite receipe with lemon and I will put the link at the end of this post so we could all try it.





Bu arada limoncellom olunca dolduracağım şişe bile hazır..Çok şık ama maalesef üzerinde cama kazınmış etiketi olan boş bir rakı şişesini beyaz enamel boya ile boyadım ve üzerine dekopaj yaptım..Gördüğünüz bu tarafta peçete dekopajı yaptım. Göremediğiniz, yakında göreceğiniz diğer tarafta ise bir limoncello etiketi bularak normal dekopaj yaptım..
Peçete dekopajı nasıl yapılır için buradaki yazıma bakabilirsiniz..

The bottle that I am going to fill my limoncello is also ready. I painted an old raki bottle with white enamel paint..On this side I applied napkin decoupage. On the other side which you dont see here, I decoupaged a  limoncello label..
For how to make napkin decoupage, please check here..



Hera'nın dikkatli kontrolü altındaki küçük limon hasadımızın resimlerine ise buradan ulaşabilirsiniz..

To see more photos from our little lemon harvest, please check here..




Artık nihayet bana SAHILDEKIEV adresinden instagramdan da ulaşabilirsiniz..Orada da buluşabilirsek çok sevinirim..Daha bol ve daha çeşitli Datça resimleri için ise Sevgilinin instagram adresi BEHCETERZ

Finally I am at instagram with the name SAHILDEKIEV. I would love to see you there,too and if you look for more Datca photos hubby's instagram name is BEHCETERZ


Limonlu Tarifler..
- Işın kefirle yapılan limonlu bir kek tavsiye etmiş. Burada


11 comments:

  1. missss missss..... bir gün mutlaka... :)

    ReplyDelete
  2. ay ben de limon çok seviyorummm..
    Limoncello bana çok tatlı geliyor ya, nasıl içiyorsunuz onu..(içiyorsunuz'dan kastım, eşim de çok sever:))..evde yapıldığını bilmiyordum, şimdi bu Limoncello postunu eşim de bekleyecek:)
    Limonlu kek yapıyorum kimi zaman ama bu herkesçe bilinen bir tarif..
    Limonlu cheesecake'e bayılırım ama yapmasını bilmiyorum:/

    ReplyDelete
  3. Şu tarif çok güzeldir.

    http://www.evcini.com/2006/09/post_1.html

    Ayrıca limonlu tart ve limonlu bar da çok güzel olur.

    ReplyDelete
  4. şahanesin,çocuk da şahane
    eşime postunu hem okudum,hem gösterdim
    çok sevgiler

    ReplyDelete
  5. Ayşegül hanım şöyle ne güzel içimi açtınız. Harika bir post olmuş renkler çok ferah. Ben de tam bir limon aşığıyım her daim evimde olur. Limoncello nedir bilmiyorum bu yüzden sabırsızlıkla bekliyorum. Malum elimde çok limon var ne yapacağımı şaşırdım,çürütmeye de kıyamıyorum. Elimden geldiğince değerlendirmeye çalışıyorum ama yeniliğe de pek meraklıyız:)) sabırsızlıkla yeni postunuzu bekliyorum. Keyifli günler dilerim...

    ReplyDelete
  6. Yine sayfadan gözlerimi alamadım.. Ben de bahçemdeki limonları görüntüleyip paylaşayım derken taşınma girdi araya. Boyanmış şişe, sepet dolusu limonlar ve bayıldığım patili dost sabah sabah öyle hoş geldi ki gözüme:))

    ReplyDelete
  7. Mis gibi resimler, gözlerimiz bayram etti bu post ile..

    ReplyDelete
  8. Limonlar güzel ama fotoğraflar onlardan daha güzel! Elinize sağlık, bayıldım fotoğraflarınıza :)

    ReplyDelete
  9. sürahi içindeki limon dalları şahane görünüyor.çok hoşuma gitti bu fikir.bu arada ortak noktamız var bende muğla marmariste yaşıyorum.gerçekten cennetteyiz...iyi günler

    ReplyDelete
  10. Ben de çok severim limonu & limon ağacını . Daha önce oturduğumuz evde dev bir saksıda limon ağacımız vardı, çok da güzel limon verirdi. Sizinkiler de çok sağlıklı görünüyor. Ben genellikle Şemsa hanımın limonlu kek tarifini kullanıyorum http://kulaktandolmatarifler.wordpress.com/2011/08/29/limonlu-kek/ denemenizi isterim. Sevgiler, Gülçin

    ReplyDelete