Friday, March 7, 2014

Sahildeki Ev'in mantarlı salatası...

Bu sıralar Sevgili haftada bir kaç gece Datça'ya İngilizce kursuna gidiyor.. Kursu çok biçimsiz bir saatte başladığı için genellikle o orada bir şeyler yiyor bende evde.. İki gün önce yağmurun, fırtınanın zirve yaptığı bir günde, sabah saatlerinde akşam bana ne yiyeceğimi sordu.. Laf aramızda bu sıralar kuzu göbeği mantarları çıkmaya başladı, risottosu inanılmaz güzel oluyor.. Bende risotto yapabilirdim ama evde parmesan peynir kalmadı dedim..Tamam, ben hemen gidip sana alayım dedi.. Ne gerek var akşam kursa gittiğinde alırsın, yarın yaparım dedim..

Şimdi Sevgili ile pek çok konuda harika anlaşırız ama iş yemeğe geldi mi tamamen apayrıyız..Ona sabahları bol şekerli çayını, akşamda 3-5 köfte yanına bir tabak makarna ver hayatının sonuna kadar mutlu mesut yaşar gider. Ben ise biraz daha sağlıklı ve çeşitli beslenelim kulvarındayım.. Mantar da hiç haz etmediği şeylerden biri. Şimdi ben şu kuzu göbekleri ile yaptığım risottonun her bir kaşığında ayrı bir gastronomik orgazm yaşarken, o çatalıyla, mantarları iter, pirinçleri iter, peynirleri ayırmaya çalışır vs vs..

Her neyse, baktım o gün hava koşullarına aldırmadı, ne yaptı ne etti, başka bir iş yarattı ve Datça'ya inip bana peyniri aldı geldi, yeterki risotto yarına kalmasın.. Bende ertesi gün onun için bu mantarlı salatayı yaptım.. Nasıl çok şeker olmamış mı?



Although we get along so well with hubby on so many things, food is one issue that we have huge discrepances.. He could live happily ever, if I give his tea with extra sugar in the morning and a plate of meatballs and pasta for dinner everyday.. On the other hand I try to have more greens and more balanced diet..

Mushroom is one of the items he really doesnt like.. During this time of the year morels are coming and making risotto with them is a huge gastronomical delight for me. So in order to tease him, I served this mushroom salad. I think mushrooms made with tiny radishes look so cute..




16 comments:

  1. Çok sevimli olmuş , yemeğe kıyılmaz :)

    ReplyDelete
  2. Ayşegülll harikasın. Ben de saf saf mantarlı salata tarifi bakındım iyi mi? Ben mantara bayılırım ,salataya da...
    Kusura bakma ama ben sevgilinle bu noktada aynı düşüncedeyim. Risotto pirinç katliamıdır ... Miss gibi pirinç pilavı yaparım tereyağlı hatta domateslisini zeytinyağlı da yaparım ama İtalyan mutfağının en sevmediğim yemeği risottodur. Pirinci galiba bizim damak tadımıza göre pişirmeyi seviyorum ben. Örneğin paela da sevmem . Ne o karmakarışık ?
    Geçen bahar İngilterede kardeşimin arkadaşlarına yemek yaptım ,pilavımı hala soruyorlarmış,ben çok güzel yaptığımdan değil onlar yapamadığından :)))
    Neyse salata şahane,fotoğraflar da öyle. Ellerine sağlık!

    ReplyDelete
  3. Çooook şeker. Ben de Nilgün hn gibi epeyce bir süre "e bu salatanın mantarı nerede?" diye bakındım. Hatta "mantar sevmeyene neden mantarlı salata yapılır ki?" diye saflığın zirvelerinde de dolaştım. Fotoğraflara ikinci tur bakarken o turpların kesme tahtası üzerindeki hallerini görene kadar da uyanmadım. Şaşkın mıyım neyim???
    Afiyet olsun.
    Zeynepp

    ReplyDelete
  4. Hem de çok çok şeker olmuş. Ellerinize sağlık :)

    ReplyDelete
  5. çok şirin ve çook lezzetli görünüyor:))

    ReplyDelete
  6. çoook tatlı olmuş yaa resim gibi :)

    ReplyDelete
  7. hımmm,insanın gözü gönlü açık olmasın,neler neler yakıştırır,eline sağlık

    ReplyDelete
  8. Oy oy oyy bunlar çok tatlı olmuş. Ellerinize sağlık.
    Siz nasılsanız bizde eşimle öyleyiz. Bol şeker, bol tuz, bol karbonhidratlı besinler eşimin vazgeçilmezi.
    Sağlıklı beslenme dayatmalarım çoğu zaman tartışma konusu.
    5 yıldır direniyorum, yılmadım henüz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahildeki ev'in sevgilisi yazıyor. Yazık eşinize bırakın hayatın zevklerini sonuna kadar çıkartsın. Onun la beraberim bu yolda.. :)

      Delete
  9. Bayıldım, o ne cici bir sunum öyle :) Yalnız bu mantar çeşidini ilk defa gördüm. Çok şanslısınız, doğayla içiçe oluşunuz imrenmeye değer...
    Bizde de benzer durum var. Özellikle ben Taş Devri Diyeti kitabını okuduktan sonra.
    Onların iyiliğini istiyoruz halbuki ♥

    ReplyDelete
  10. Süper! mantarlara bayıldım, içten gelerek yapılan bir şeyin kötü olma ihtimali varmıdır ki,, ellerinize sağlık..

    ReplyDelete
  11. ne güzel mantarlar öyle onlar (biraz geç anlasam da) harika olmuş salatanız, ellerinize sağlık :)

    Semas

    ReplyDelete
  12. Çok güzelmiş bu mantarlar bayıldım :) Benim sevgili de İngilizce kursuna gidiyor epeydir, o zaman ben de evde kendime ziyafet olarak bol bol cevizli peynirli yeşil salatalar yapıyorum. Malesef onlar yemek konusunda bol protein ağırlıklı ve geleneksel damak tadından vazgeçemiyorlar :) Ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  13. Mantar sevilmez mi yaaa :/ hele bir de fırında, tereyağlı, kaşarlı..
    Ayşegül biz Egeli olduğumuzdan beslenme şeklim hep belliydi: otlar, salatalar, zeytinyağlılar, sebzeler...ama eşimle evlendikten sonra hamurişlerine de ilgi duymaya başladım, sonra baktım ki kilo alıyorum, bıraktım..ama bu sefer de sadece haftasonları içilen şarap her akşama taşındı, yine kilo alındı:))
    Doğumdan sonra 30 kiloya yakın verince eski beslenme şeklime geri döndüm, yine Ege tarzı beslenmeye devam..hem bu sefer eşimi de ikna edebildim bu konuda, onun da bel fıtığı ağrıları sona erdi…fakat yine de haftada bir-iki maç, lise arkadaşlarıyla cemiyete gidip yemek bahanesiyle nefes alıyor, orada salata yediğini hiç sanmıyorum:))))
    Sevgiler

    ReplyDelete
  14. Bir an başlıkta mantarlı salata yazısını okuyunca tereddütle yaklaştım:) Mantarı sevmiyorum niye bilmem. Sadece çizgi film gibi olan aynı sizin bu yaptıklarınız gibi görünenleri seviyorum hatta bayılıyorum. Tipleri öyle masalsı ve sevimli ki. Ama pizzada makarnada ette veyahut kaşarla fırında olunca yemek hoşuma gitmiyor. Ağzımda plastik çeviriyormuşum gibi hissediyorum. Yalnız burada çimen mantarı denen bir mantar buldum ve eşim çok sevdiği için yaptım fırında bol tereyağlı ve mozarellalı. Hiç mantar tadı gelmedi inanın et gibiydi. Onu yiyebildim işte. Herkes inanamıyor mantar sevmediğime. Ben de ne zaman mantar olan bir yemek olsa hatır için tadına bakarım bir gün severim umuduyla yerim ama şimdiye kadar bir tane bile hoşuma giden çıkmadı bu çimen mantarı haricinde. Turp alırsam ben de hemen yapacağım böyle:) Yazın da alçıdan bahçeme mantarlar yapmak fikri var aklımda bir web sayfasında gördüm bayıldım. Amaa şişşşş sakın kimse duymasın sürprizzzzz olacak:):)

    ReplyDelete
  15. Ciaoooo non capisco per niente jijijiji ma uso google traduttor mi e piaciuto trovare il tuo blog su instagram!!!!! Un salutoooo

    ReplyDelete